آب و آبیاری در کشاورزی
یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 21 شهريور 1398
بازدید : 478
نویسنده : کیا فایل

آب و آبیاری در کشاورزی

 

تعداد صفحه : 81
بسمه تعالی آب و آبیاری در کشاورزی مقدمه : آب یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و پیشرفت ملتها بشمار می رود و اثرات آن نه تنها در مناطق خشک بلکه در مناطق مرطوب نیز رل موثری را در این توسعه ایفا می نماید . بدون شک طی سالهای اخیر با ایجاد سد های بزرگ و کوچک ، احداث شبکه های آبیاری ، کنترل آب در مزارع ، افزایش بهره وری از منابع آبی توسط سیستم های آبیاری ، پیشرفتهای زیادی در بخش کشاورزی در زمینه استفاده از آب بعمل آمده است ، که تا حدودی مشکلات ناشی از کمبود آب را بر طرف کرده است . لیکن بعلت شرایط خاص جغرافیایی کشور ما هنوز راه درازی در پیش است و برای رسیدن به هدف بایستی توجه و سرمایه گذاری بیشتری را انجام داد موقعيت جغرافيايي و شرايط اقليمي کشور ايران در 25 تا 40 درجه عرض جغرافيايي قرار گرفته و داراي مساحتي حدود 165 مليون هکتار است . اغلب مناطق کشاورزي ايران در جلگه هايي که به وسيله کوههاي بلند محدود گرديده اند ، قرار گرفته و از نظر شرايط اقليمي اکثر مناطق کشور خشک يا نيمه خشک با متوسط بارندگي در حدود 250 ميليمتر در سال بوده که اکثر بارندگي ها در فصل زمستان صورت مي گيرد . جدول زير مساحت نقاط کم باران کشور را نشان مي دهد : ميزان بارندگي مساحت بر حسب مليون هکتار درصد مساحت نسبت به سطح کل  کمتر لز 100 ميليمتر 22 13%  100 تا 250 ميليمتر 4/100 61%  250 تا 500 ميليمتر 28 17%  500 تا 1000ميليمتر 13 8%  بيش از 1000 ميليمتر 6/1 1%   جدول فوق نشان مي دهد که ميزان بارندگي در 90 درصد اراضي کشور کافي نبوده و با در نظر گرفتن ميزان تبخير سالانه در بعضي از مناطق بالغ بر 2000 ميليمتر است ، اهميت بررسي مسائل آبياري و ميزان خشکي در کشور...

 






:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های فنی و مهندسی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آبیاری , کشاورزی , آبیاری در کشاورزی , مقاله کشاورزی , تحقیق کشاورزی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG